Walking-Hiking-Trekking-Backpacking

WALKING A HIKING neboli PROCHÁZKOVÁNÍ

Jednodenní procházky či výlety, od hodiny do 24 hodin, podstatnou podmínkou je podle Cicerone to, aby chodec během tohoto výletu nespal. Vydáte-li se tedy na tak dlouhou procházku, že zabere 48 chůze a mezitím si nedáte náš milovaný spánek, stále se to bude počítat do krátkého výletu a do “walking” a “hiking”.

Trekuje ten, kdo podniká výšlap, který trvá od jednoho týdne do měsíce a víc. Minimální hranice  jednoho týdne má dobrý důvod. Víceméně týden totiž trvá postupné “odpoutání se” od každodenních starostí, které chodec pomalu nechává za sebou a místo toho se soustředí na každodenní rutinní činnosti spojené s absolvováním cesty a začíná ztrácet pojem o čase a o tom jaký je den v týdnu! Při trekování je běžné spát v hostelech, hotelích či horských chatách.

TREKKING nebo-li TREKOVÁNÍ

Trekuje ten, kdo podniká výšlap, který trvá od jednoho týdne do měsíce a víc. Minimální hranice  jednoho týdne má dobrý důvod. Víceméně týden totiž trvá postupné “odpoutání se” od každodenních starostí, které chodec pomalu nechává za sebou a místo toho se soustředí na každodenní rutinní činnosti spojené s absolvováním cesty a začíná ztrácet pojem o čase a o tom jaký je den v týdnu! Při trekování je běžné spát v hostelech, hotelích či horských chatách.


BACKPACKING neboli SPANÍ S SEBOU!

Backpacking je v podstatě to samé co trekking. S jedním podstatným rozdílem. Kdo provozuje backpacking, ten spí ve stanu či pod širákem, většinou si sám vaří a celkově v podstatě 100% svého času tráví “venku”. S tím je spojený těžší batoh, jehož váha zákonitě roste právě kvůli nošení všeho co je potřeba k přežití. Výhoda backpackingu je zejména v intenzivnějším spojení s přírodou a okolní krajinou. Východy a západy slunce, stejně jako probdělé noci během bouřek a vichrů, podezřelé zvuky v lese, to všechno je prožíváno intenzivněji, když před tím není kam utéct. 
S backpackingem je kromě těžšího batohu většinou spojena i větší dlouhodobá únava, menší hygienický komfort (co si budeme povídat, taková horká sprcha po náročném výletu je často k nezaplacení), ale my věříme, že díky intenzivnějšímu prožívání všeho okolo, také větší radost z dokončení treku!  

 


My se proto hrdě hlásíme k backpackerům! Všechny nejsilnější zážitky z cest, jak pozitivní, tak negativní, bychom neprožili, kdybychom nespali pod širým nebem. A to je přeci ten důvod proč chodit ven, proč chodit ty nesmyslně dlouhé treky!


Nicméně, jakýkoliv pobyt venku je prospěšný pro naše tělo i mysl, tak ať už vyrážíte na pár hodin nebo na půl roku, tak do toho!

Prozkoumejte

Lukáš Reisinger

Jmenuji se Lukáš Reisinger a jsem osobní trenér. Když se zeptáš mých klientů, tak ti poví, že už nepijou, nemají deprese, jsou pyšní sami na sebe, lépe zvládají stres, a

Více informací ⟶

Hana Juračková

Vysoká glykémie není jen číslo na glukometru. Jak jistě víte, dlouhodobě zvýšený cukr v krvi vede k diabetickým komplikacím, jako jsou zhoršení zraku až slepota, selhání ledvin, diabetická neuropatie, diabetická noha s následnou amputací

Více informací ⟶

Sport v životě dětí

Moderní svět nám přináší nejenom nekonečné možnosti, ale také výzvy spojené se sedavým způsobem života a technologickými „hračičkami“ vyžadující naši pozornost a především čas. V této době, kdy jsou děti

Více informací ⟶

Základní údaje o Argentině

PROČ NAVŠTÍVIT ARGENTINU? Tato nejlidnatější španělsky mluvící země má svým návštěvníkům mnohé co nabídnout. Její přírodní krásy, ať už dechberoucí Patagonie, nejvyšší hora Jižní Ameriky Aconcagua či světoznámé kaskády Iguazú jsou

Více informací ⟶